Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Каталог статей
Шляхи активізації мовленнєвої діяльності на уроках англійської мови
Предмет іноземна мова має великі можливості у формуванні й вихованні особистості: поряд з рідною мовою він розвиває мислення школяра. Основним психолого-педагогічним підходом у вивченні іноземної мови вітчизняні й зарубіжні методисти вважають особистісно-орієнтований підхід. Під особистісно-орієнтованим треба розуміти таке спілкування, що ґрунтується на інтересі до людини, на доброзичливому, тактовному, поважному ставленні співрозмовників, на знаннях індивідуально-психологічних особливостей їх характеру, темпераменту. Суть підходу в тому, щоб зробити дитину соратником у її навчанні й вихованні, націлити її на педагогічне співробітництво. На уроках іноземної мови треба створювати атмосферу взаємної поваги, приязні, чуйності, разом з дітьми треба переживати їхні негаразди і радіти успіхам. На уроках учень має бути рівноправним партнером у спілкуванні з учителем. Треба вчити дітей спілкуватися один з одним на уроці, а не лише відповідати заради оцінки, вчитися слухати співрозмовника, допомагати йому, дозволяти підказувати, якщо той, хто говорить, не може швидко дібрати потрібне слово. Вчителю не завжди треба підтверджувати правильність першої відповіді, треба питати думку інших учнів, інколи самим „помилятися”. Учні дуже люблять виправляти помилки в реченнях. Тому можна запропонувати різні вправи. Що стосується помилок учнів, то їх боятися не слід, не слід завжди виправляти помилки. Говоріння задля задоволення - це головне. Треба, щоб учні намагалися говорити більше, а не чекали „зарплату у вигляді оцінки. Згодна з висловлюванням В. Сухомлинського: „ Не за рівень, а за труд дитини треба ставити оцінку”. Одним із найважливіших способів підвищення ефективності уроку є посилення його комунікативної і пізнавальної спрямованості. Дуже важливим фактором у цьому є мобілізуючий початок уроку – мовна зарядка(Warming). Вона є одним із важливих засобів розвитку ініціативної мови учнів. На своїх уроках застосовую різні види мовної зарядки. Ось приклади деяких з них. 1. Розповідь учителя чи просто фраза-стимул
Наприклад, розповідаю, як я провела літо (вихідні), про свою сім’ю. Діти ставлять запитання, тобто проходить обмін ролями.Або пропоную фразу-стимул: I like autumn. Autumn is better than summer. Учні, використовуючи формули згоди чи заперечення, висловлюють свою точку зору.
Наприклад: P1. I don’t agree with you. Summer is better than autumn. The weather is usually fine. We swim in the lake, play games. We have summer holidays.
P2. I think spring is the best season, thee are many flowers, the trees are green, the birds sing their beautiful songs.
2.Використання запитань для опитування
Таке опитування є ефективним способом стимулювання усних висловлювань учнів на всіх етапах навчання. Приклад 1. Під час вивчення вживання CAN пропоную учням зробити опитування, а результати записати на дошці, у таблицю. Відпрацьовується питання типу Can you swim? Потім учні коментують: P1. Ann can’t swim and play chess but she can dance, play the piano.
Приклад 2. Вправи із завданням для опитування „ Знайди того, хто...”
Так, при вивченні теми „Спорт” можна провести таке опитування:
Find someone who: = likes sport the most of all; = never does any morning exercises; = does morning exercises every day; = hates sport at all; = runs in the morning.
Учні ходять по класу, запитують товаришів, а потім аналізують.
Наприклад: P1. It’s a pity nobody does morning exercises every day. Only Sasha does them sometimes. P2.Sasha and Igor like sport most of all. Only Ann hates sport at all.
3. Факти з конкретного життя класу, учнів
Часто для мовної зарядки користуюся цим способом. Якщо хтось із учнів класу відсвяткував день народження, хтось вийшов переможцем у змаганнях – ми говоримо про це. Також говоримо про події, які відбуваються у країні. Використовую і „ провокаційні” питання. Наприклад, говорю, що бачила, що учень цього класу розбив вікно. Учні намагаються доказати, що такого не було. Залучення всіх школярів до активної роботи на уроці – це важливий резерв підвищення його результативності. На уроці використовую різні режими ( учитель- клас, учень-клас, учень-учень, „ланцюжок.
Використовую на уроках і групову форму роботи. Наприклад, у 7 класі, вивчаючи тему „Подорожування”, ставлю учням проблемне питання: мені треба поїхати до Києва. Визначилися, що можна поїхати літаком, потягом, автобусом. Учні провели опитування по рядах, якому транспорту кожен з однокласників віддає перевагу й об’єдналися в групи за цим принципом. Далі кожна з груп намагається переконати, що саме тим видом транспорту, який обрали вони, найкраще подорожувати. Групова робота з елементами змагання виправдовує себе і під час активізації лексичного матеріалу. Наприклад, кожній групі дається завдання написати слова з теми, що вивчається за 1.5 хвилини. Команди по черзі називають слова, повторення не допускається. Якщо запас слів вичерпується, команда вибуває з гри. Перемагає та група, яка закінчила гру, тобто останньою назвала слово. Для досягнення успіху, працюючи над монологічним висловлюванням, застосовую опорні малюнки або схеми – "mind maps”. Такі схеми допомагають усвідомити і зрозуміти послідовність, логічність викладу. Такі опори можна застосовувати при вивченні тем: „ Зовнішність”, „ Пори року”, „ Подорожування”, „ Зимові канікули”, „ Охорона довкілля” та ін. Рольова гра – один зі шляхів підвищення ефективності навчання англійської мови. Компонентами рольової гри є: 1.ролі, які учні програють; 2.навчально – мовленнєва ситуація; 3.рольові дії. Вивчаючи розмовну тему, пропоную учням виготовити проект (project), що є відображенням набутих знань. Це можуть бути листи, малюнки, плакати тощо.
Role –play " Detective” (тема „Зовнішність”, 6кл.)
Role 1. You are a detective. Ask the witness questions about the appearance The man you are looking for.
Role2. You are a witness. Answer the detective’s questions. Is the man tall or short? He is tall Very tall Short Neither…nor Role – play "TV competition” (тема „Сім’я”) Клас поділяється на групи. Кожна група представляє англійську сім’ю. Членам сім’ї інформація подається на картках.
MR. Brown 45 a worker MRS. Brown 38 an engineer ALEC 19 a student SUE 10 a schoolgirl
Це лише деякі приклади, засоби, методи, які я застосовую у своїй роботі. Але кожен урок - це новизна, творчий пошук, співпраця учителя і учнів, спілкування іноземною мовою, що і лежить в основі особистісно орієнтованого підходу. |
Категорія: Мои статьи | Додав: zosh_nb (09.04.2012) |
Переглядів: 3151 | | Рейтинг: 3.0/1 |
|
|