Четвер, 28.03.2024, 18:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Новобиківський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей


Шляхи активізації мовленнєвої діяльності на уроках англійської мови
Предмет  іноземна  мова  має  великі  можливості  у  формуванні  й  вихованні  особистості:  поряд  з  рідною  мовою  він  розвиває  мислення  школяра.  Основним  психолого-педагогічним  підходом  у  вивченні  іноземної  мови  вітчизняні  й  зарубіжні  методисти  вважають  особистісно-орієнтований  підхід.  Під  особистісно-орієнтованим   треба  розуміти  таке  спілкування,  що  ґрунтується  на  інтересі  до  людини,  на  доброзичливому,  тактовному,  поважному  ставленні  співрозмовників,  на  знаннях  індивідуально-психологічних  особливостей  їх  характеру,  темпераменту.  Суть  підходу  в  тому,  щоб  зробити  дитину  соратником  у  її навчанні  й  вихованні,  націлити  її  на  педагогічне  співробітництво.
      На  уроках  іноземної  мови  треба  створювати  атмосферу  взаємної  поваги,  приязні,  чуйності,  разом  з  дітьми  треба  переживати  їхні  негаразди  і  радіти  успіхам.  На  уроках  учень  має бути  рівноправним  партнером  у  спілкуванні  з  учителем.  Треба  вчити  дітей  спілкуватися  один  з  одним  на  уроці,  а  не  лише  відповідати  заради  оцінки,  вчитися  слухати  співрозмовника,  допомагати  йому,  дозволяти  підказувати,  якщо  той,  хто  говорить,  не  може  швидко  дібрати  потрібне  слово.  Вчителю  не  завжди  треба  підтверджувати  правильність  першої  відповіді,  треба  питати  думку  інших  учнів,  інколи  самим  „помилятися”.
     Учні  дуже  люблять  виправляти  помилки  в  реченнях.  Тому  можна  запропонувати  різні  вправи.
     Що  стосується  помилок  учнів,  то  їх  боятися  не  слід,  не  слід  завжди  виправляти  помилки.  Говоріння  задля  задоволення -  це  головне.  Треба,  щоб  учні  намагалися  говорити  більше,  а  не  чекали „зарплату  у  вигляді  оцінки.  Згодна  з  висловлюванням  В. Сухомлинського:  „ Не  за  рівень,  а  за  труд дитини  треба  ставити  оцінку”. 
    Одним  із  найважливіших  способів  підвищення  ефективності  уроку  є  посилення  його  комунікативної  і  пізнавальної  спрямованості.  Дуже  важливим  фактором  у  цьому  є  мобілізуючий  початок  уроку – мовна  зарядка(Warming). Вона  є  одним  із важливих  засобів  розвитку  ініціативної  мови  учнів.  На  своїх  уроках  застосовую  різні  види  мовної  зарядки.  Ось  приклади  деяких  з  них.
1.    Розповідь  учителя  чи  просто  фраза-стимул

Наприклад, розповідаю, як  я  провела  літо (вихідні), про  свою  сім’ю. Діти  ставлять  запитання,  тобто  проходить  обмін  ролями.Або  пропоную  фразу-стимул:  I  like  autumn.  Autumn  is  better  than  summer.
Учні,  використовуючи  формули  згоди  чи  заперечення,  висловлюють  свою  точку  зору.

Наприклад:
P1. I don’t  agree  with  you.  Summer  is  better  than  autumn.  The  weather  is  usually  fine.  We  swim  in  the  lake,  play  games.  We  have  summer  holidays.

P2. I  think  spring  is  the  best  season,  thee  are many  flowers,  the  trees  are  green,  the  birds  sing  their  beautiful  songs.


2.Використання  запитань  для  опитування

Таке  опитування  є ефективним  способом  стимулювання  усних  висловлювань  учнів  на  всіх  етапах  навчання.
Приклад 1.  Під  час вивчення  вживання  CAN  пропоную учням  зробити  опитування,  а  результати  записати  на  дошці,  у  таблицю.  Відпрацьовується  питання  типу    Can  you  swim? 
Потім  учні  коментують:
 P1. Ann  can’t  swim  and  play  chess  but  she  can  dance,  play  the  piano.

Приклад 2.  Вправи  із  завданням  для  опитування  „ Знайди  того,  хто...”

Так, при  вивченні теми  „Спорт”  можна  провести  таке  опитування:

                         Find  someone  who:
 =  likes  sport  the  most  of  all;
 =  never  does  any  morning  exercises;
 =  does  morning  exercises  every day;
 =  hates  sport  at  all;
 =  runs  in  the  morning.

Учні  ходять  по  класу,  запитують  товаришів,  а  потім  аналізують.

Наприклад:
P1. It’s  a  pity  nobody  does  morning  exercises  every  day.  Only  Sasha  does  them  sometimes.
P2.Sasha  and  Igor  like  sport  most  of  all.  Only  Ann  hates  sport  at  all.

3. Факти з  конкретного  життя  класу,  учнів

 Часто  для  мовної  зарядки  користуюся  цим  способом.  Якщо  хтось  із  учнів  класу  відсвяткував  день  народження,  хтось  вийшов       переможцем  у  змаганнях – ми  говоримо  про  це.  Також  говоримо  про  події,  які  відбуваються  у  країні.
 Використовую  і „ провокаційні” питання. Наприклад,  говорю,  що  бачила,  що  учень  цього  класу  розбив вікно.  Учні  намагаються доказати,  що  такого  не  було. 
 Залучення всіх  школярів  до  активної  роботи  на  уроці – це  важливий  резерв  підвищення  його  результативності.  На  уроці  використовую  різні  режими (  учитель- клас, учень-клас, учень-учень,  „ланцюжок. 

Використовую  на  уроках  і  групову  форму  роботи. Наприклад,  у  7 класі,  вивчаючи  тему „Подорожування”,  ставлю  учням  проблемне  питання:  мені  треба  поїхати  до  Києва.  Визначилися,  що  можна  поїхати  літаком,  потягом,  автобусом.  Учні  провели  опитування  по  рядах,  якому  транспорту  кожен  з  однокласників  віддає  перевагу  й  об’єдналися  в  групи  за  цим принципом.  Далі  кожна  з  груп  намагається  переконати,  що  саме  тим  видом  транспорту,  який  обрали  вони,  найкраще  подорожувати.
Групова  робота  з  елементами  змагання  виправдовує  себе  і  під  час  активізації  лексичного  матеріалу.  Наприклад,  кожній  групі  дається  завдання  написати  слова  з  теми,  що  вивчається  за  1.5 хвилини.  Команди  по  черзі  називають  слова,  повторення  не  допускається.  Якщо  запас слів  вичерпується,  команда  вибуває  з  гри.  Перемагає  та  група,  яка  закінчила  гру,  тобто  останньою  назвала  слово.
Для  досягнення  успіху,  працюючи  над  монологічним  висловлюванням,  застосовую  опорні  малюнки  або  схеми – "mind  maps”.  Такі  схеми  допомагають  усвідомити  і  зрозуміти  послідовність,  логічність  викладу.  Такі  опори  можна  застосовувати  при  вивченні  тем: „ Зовнішність”, „ Пори  року”,  „ Подорожування”, 
„ Зимові  канікули”,  „ Охорона  довкілля”  та  ін.
 Рольова  гра – один  зі  шляхів  підвищення  ефективності  навчання  англійської  мови.  Компонентами рольової  гри  є: 
1.ролі, які  учні програють;
2.навчально – мовленнєва  ситуація;
3.рольові  дії.
 Вивчаючи  розмовну  тему,  пропоную  учням виготовити  проект (project), що  є  відображенням  набутих  знань.  Це  можуть  бути  листи,  малюнки,  плакати  тощо.

Role –play  " Detective”      (тема  „Зовнішність”, 6кл.)

Role 1.  You  are  a  detective.  Ask  the  witness questions  about  the  appearance 
The  man  you  are  looking  for.

Role2. You  are  a  witness.  Answer  the  detective’s  questions.
Is  the  man  tall  or  short?
He  is              tall
Very tall
Short
Neither…nor
Role – play   "TV  competition” (тема „Сім’я”)
 Клас  поділяється  на  групи.  Кожна  група  представляє  англійську  сім’ю.
Членам  сім’ї  інформація  подається  на  картках.

MR. Brown       45      a  worker
MRS.  Brown    38      an  engineer
ALEC              19      a  student
SUE                10     a schoolgirl


Це  лише  деякі  приклади,  засоби,  методи,  які я  застосовую у  своїй  роботі.  Але  кожен  урок  -  це  новизна,  творчий  пошук,  співпраця  учителя  і учнів,  спілкування  іноземною  мовою,  що  і  лежить  в  основі  особистісно  орієнтованого  підходу.

Категорія: Мои статьи | Додав: zosh_nb (09.04.2012)
Переглядів: 3151 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz