Мета: формувати моральні основи доброї, чуйної, лагідної людини;
навчати оволодівати мистецтвом спілкування та навичкам взаємодопомоги, підтримки, пробуджувати щирий інтерес до всього корисного; розвивати у серці почуття доброти, виховувати почуття доброти, людяності, гуманності.
I. Організаційний момент
Л.Забашта
Сказав мудрець:
-Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.
-З чого починається людина?
II.Оголошення теми і мети
-Сьгодні ми з вами поговоримо, що таке добро і чи довгий шлях людина повинна подолати, щоб зробити ту чи іншу добру справу.
III.Мотивація навчальної діяльності
-Оберіть правильну відповідь: Добро -це
А) корисна справа, вчинок;
Б) подія.
-Погляньте на дошку. На що схожий жовтий цей круг?
-А чого не вистачає? (промінчиків)
-У вас на партах є сонячні промінчики. Завдання: відшукати лише ті, які відносяться до слова «добро».
- А як одним словом назвати решту слів: грубість, брехливість, нахабство?(зло)
-А зараз послухайте оповідку « Лісоруби»
Двоє лісорубів рубали дерева. Обидва працювали з неабиякою вправністю, проте кожен робив це у свій спосіб. Перший рубав дерево вперто і завзято . зупинявся лише на якусь хвильку, аби перепочити.
Другий же щогодини робив собі тривалу перерву. Коли почало смеркати, перший зробив тільки половину справи, а другий- зрубав своє дерево. Перший не повірив своїм очам: «Як тобі вдалося завершити так швидко?»
Другий усміхнувсь і відповів:»Ти бачив , що я кожної години робив собі перерву. Проте ти не помітив, що перепочинок я використовував для того,щоб підгострити сокиру».
Мораль оповідки
Душа людини - мов гостра сокира. Не дозволяймо, щоб вона затупилася.
Щоб в ній жила злість, ненависть, лінь. Потрібно щодня гострити її. «А гострити душу», означає збагачувати її добрими справами. Кожна хвилина нашого життя - вибір:як повестися, що зробити, як сказати. І все починається з малого: переглянути фільм чи вивчити уроки, зробити комплімент однокласниці чи вмирати від заздрощів, сказати правду чи збрехати?
IY. Флешмоб « Наповни серце добрими справами»
На дошці розміщені ілюстрації. Дібрати заголовок до кожної з них.
• Нагодувати бездомну собаку.
• Перевести стареньку людину через дорогу.
• Оберігати природу.
• Подарувати квіти бабусі.
• Приголубити домашнього улюбленця.
• Посидіти , поговорити зі старенькими.
• Нагодувати птахів.
( в цей час учитель стікерами у вигляді серця заповнює на дошці велике серце добрими справами. які називають діти)
-Кожна з цих людей проявила почуття доброти, передала стан своєї душі, що спонукає творити добро.
Доброта – це одна у світі мова, яка не потребує перекладу.
А зараз давайте заспіваєм пісеньку кота Леопольда ,найдобрішого котика на Землі. А у нас у класі є ще й учень, який має титул «Найдобріший учень класу».
- Яку добру справу закликає робити кіт Леопольд ? (кожному посмішку лиши, радість тим, кому тяжко)
-А зараз кожен з вас наповнить наше серце добрими справами. Беріть стікер, підходьте до серця і наповнюйте його своїми добрими справами, які ви вже робили, або ще зробите.
-Ще одну пісеньку нам подарують дівчатка.(«Не давайте суму жити»)
-Яку ж добру справу можна зробити навіть для свого недруга?( Посміхнутись)
Вправа «Обери позицію»
- Чи можна наповнити серце добрими справами? Оберіть позицію.
Y. Добродійна акція “Подарунок власноруч пораненому солдату»
-А давайте і ми сьогодні на уроці зробим добру справу.
Твори добро
Ти добро лиш твори повсюди!
Хай тепло твої повнить груди,
Ти посій і доглянь пшеницю,
Ти вкопай і почисть криницю.
Волю дай, нагодуй пташину,
Приласкай і навчи дитину.
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити!
-А чи довгий шлях треба подолати, щоб зробити добру справу? Наприклад, захворів ваш шкільний товариш? Що ви можете в цьому випадку зробити?
-Послухаєм Сергійків.
Що, як друг твій захворів
І сумний від цього?
Ми напишем кілька слів
У листі до нього:
«Знай, що я тебе люблю
Та чекаю дуже,
І привіт до тебе шлю-
Не сумуй, одужуй!
-Правда ж приємно, коли про тебе пам’ятають, навіть коли ти захворів.
-Погляньте, діти, на ці фотографії, я їх взяла з інтернету . Це українські воїни, які проходять лікування. Їм зараз важливо знати, що ми про них пам’ятають.
То ж зараз проведем добродійну акцію «Подарунок власноруч солдату».
Ви їх робили у колі рідної сім’ї. Подарунки зберем ось в оцю «Чарівну скриньку». Тут міститься щось таке, яке щедро наділене добротою, милосердям, ласкою, чуйністю. Як ви думаєте, що ж це воно за яке? ( у скринці лежить люстерко , діти заглядають туди і бачать себе.)
-Так хто це у нас такий добрия? (Я)
-А хто приготував подарунки? (Ми)
-Що ж побажаєм нашим воїнам? (повернутись додому живими)
YI. Підсумок
1.- Чи довгу дорогу треба пройти, щоб зробити добру справу?
2.Кожній дитині вручається подяка.
3.Діти виконують Гімн України.
-Кожному з вас бажаю рідної землі під ногами і мирного неба над головою. |